سلام علیکم

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین

عرض ادب و احترام دارم خدمت شما اساتید و دانشجویان گرانمایه

صحبتی که دوستانمان به ما پیشنهاد دادند در خدمتتان باشیم در تحلیل اوضاع خاورمیانه با رویکرد مهدوی است پیش از اینکه بنده این صحبت را خدمتتان تقدیم بکنم گمان می کنم ما تکلیفمان را با دو سه موضوع باید مشخص بکنیم

اگر مقدمات مطلوب در این موضوع چیده نشود صحبت و تحلیلی که ارائه می شود قطعا یک صحبت ذوقی خواهد بود و ما هم به ظاهر گوینده ای خواهم بود و شما هم شنونده و بعد دوباره می رویم دنبال کار خودمان مگر اینکه ما بتوانیم یک مباینی طرح کنیم که وقتی به تحلیل اوضاع می رویم پایه های بحث ما در دل آیات و روایات به طور متقن دیده بشود آن موقع شاید تحلیل ما در کیفیت عمل ما و فعل ما دخل داشته باشد لذا با اجازه شما بزرگواران بنده دو مقدمه را پیش از ورود به تحلیل اوضاع منطقه با رویکرد مهدویت خدمتتان تقدیم می کنم و بعد وارد موضوع اصلی می شوم.

مقدمه اول این است که آیا خدای متعال به ما اجازه داده که شرایط روز را با نگاه متصل به امام هر عصر مطالعه بکنیم آیا شرایط دورانی که در آن افراد وارد می شوند اتصالی به امام آن عصر دارد یا ندارد محدوده تحذیر و منع چیست؟ نقاط آسیب چیست؟ بسیاری از جریان ها در این سالها به سراغ مصداق یابی و به تعبیر دیگر به سراغ تاویل آمدند گفتند این موضوع دیده می شود این همان چیزی است که در فلان روایت دارد ذکر می شود؛ شاید در سخن اول این موضوع جذاب بود اما به تدریج هرچه جلوتر آمدیم و آن اتفاق بعد از سالها زیادتر شد و دیدیم آن تطبیق ما مصداق یابی ودقیق ترش تاویل ما غلط بود خب این نگاه غلط تبعاتی را در حوزه اجتماعی ایجاد کرده بود برخی از افراد به حسب این نگاه غلط یارکشی کرده بودند دسته بندی کرده بودند نگاهی ایجاد کرده بودند آیا خدای متعال به ما اجازه می دهد که ما در صدد تطبیق و مصداق یابی باشیم اگر می دهد تا چه حدی است؟ این مقدمه اول که باید به آن بپردازیم

و مقدمه دوم اینکه اگر بخواهیم شرایط امروز را تحلیل بکنیم اساسا برنامه کلان خدا چیست و مقاطع پیش روی ما چیست که بتوانیم شرایط امروز خودمان را در این برنامه خدایی تحلیل بکنیم ضمن اینکه این سوال وجود دارد واقعا خدا برای بشریت برنامه دارد ظاهرا ما آنقدر خودمان برنامه ریز شده ایم که از برنامه خدایی غافلیم؛ علی ای حال ما ورود در این موضوع می کنیم و سپس وارد موضوع اصلی می شویم. بر محمد و آل محمد صلواتی تقدیم بفرمایید.

به نظر حقیر- حالا این گمان است دیگر شما می توانید تحلیل دیگری را بپذیرید من گمان خودم را در جریان شناسی مهدوی و مطالعات مهدوی دارم عرض می کنم- با توجه به این رویکرد گمان حقیر این است که تطبیق یابی از جنسی که ما در این سالها کردیم کار مناسبی نیست کار معقولی نیست به عنوان مثال ما از ابتدای جمهوری اسلامی ایران تا حالا چهار تا پنج تا شعیب معرفی کردیم خب شعیب اول نشد گفتیم شعیب دوم سوم چهارم خب آیا شعیب نزد خداوند متعال شعیبی که در روایات طرح شده واقعا چندتاست ما همین جوری باید برویم جلو و مصادیقی از این زمان را با شعیب تطبیق دهیم و بعد به آسیب برسیم بعد بگوییم اصلا شعیب ما چه کرد اصلا اسمش را دیگر نبریم به چه فضایی رسید چه فکر می کردیم چه شد؟ همین نگاهی که ما در حوزه شعیب با آن با آسیب مواجه شدیم با آن در حوزه دجال هم وجود دارد در موضوعات دیگر هم وجود دارد اساسا اگر ما بخواهیم حوزه مهدویت را مطالعه کنیم اجزای حوزه مهدویت بدون شناخت فضای کلی اجزای مهدویت بدون اینکه توصیف آن اجزا را از دل آیات و روایات کشف کنیم آن وقت به خطا می رویم ما برای مصادیق سران جبهه حق و سران جبهه باطل در آخرالزمان توصیفی داریم ما نمی توانیم اسم آن فرد را بگیریم بدون توضیحاتش و بعد تطبیق ارائه کنیم چه در حوزه مثبت ها چه در منفیات این غلط است ابتدا باید فضای کلی کشف شود تا بعد آن عنصر سر جای خودش مطالعه شود آیا فضای کلی که ایجاد شده در روایات ما جامعه را و جوامع را در آن فضا می بینیم که به تطبیق مصداقی بپردازیم؟ به عنوان مثال یک جمعی از مخلصین این کشور از کسانی که عاشق حضرت حجتند شاید- نمی دانم- بالغ بر صد سال باشد در یکی از روستاهای طالقان جمع شدند و یک مشیی را دارند شما در نیت این عزیزان نمی توانید تردید کنید عاشق حضرتند عاشق نصرت ولیشان هستند اما شرایط زمانی را به گونه این تحلیل کردند که شرایط را آخرالزمان می دانند بعد به تقلید از یک مرجع از دنیا رفته باقی ماندند و در مسائل جدیدی که با آن مواجه شدند حالا ماندند چه کار بکنند؟ بنا را بر ورع گذاشتند بعد با مشکلاتی مواجه شدند مثلا در موضوع ازدواج، از آن مرجع تقلید سوال نکرده بودن حالا ما ازدواج بکنیم یا نکنیم؟ چون تکلیف خودشان را نیم دانند حالا به جوانانشان می گویند مخیرید می خواهید برگردید به استانتان یا اینکه اینجا می مانید اینجا ازدواج نداریم حالا این حرفی است که در خودشان مرسوم است البته حالا سوالاتی پیش می آید پس چجوری نسلشان ادامه حیات می دهد؟ این را من نمی دانم ولی بحثی است که در آنها به عنوان یک قاعده هست. و شما می بینید یک مجموعه ای از مخلصین صد سال با این تفکر جلو آمدند یک مجموعه ای از مخلصین با تطبیق شعیب با مصادیق سی سال جلو آمدند و به آسیب رسیدند بعضی از کتاب هایی هم که در این حوزه نوشته شده کتابی است که ما را به غلط می اندازد خب این نگاه، نگاه بسیار آسیب داری است ما باید از آن حذر کنیم من فکر می کنم یک مقدار با این نگاه با آن واژه اصیل روایی تاویل کردن نگاه نکردیم ما حق نداریم این گونه تاویل کنیم و به تبع این نوع نگاه را در لایه های اجتماعی و سیاسی نهادینه بکنیم این نگاه نگاه خطرناکی است به عنوان مثال -این را عرض کنم و بعد وارد مقدمه بعدی شوم- یک صحنه ای در این کشور سال گذشته واقع شد این صحنه صحنه شدیدی بود این صحنه به تعبیر آقا فتنه بود ریزش جدی در این صحنه ایجاد شد اما حقیقتا آیا می توان فرض بکنید مثلا سردمدار به اصطلاح جبهه مقابل را مثلا عنوان دجال به آن اطلاق کرد؟ می شود یا نمی شود؟ چه توصیفی ما را به این نتیجه می رساند که می شود چه توصیفی ما را به این نتیجه می رساند که این صحنه همان صحنه دجالی است؟ یا فراتر از صحنه دجالی است؟ چه تاییدی و چه ردی بر این ماجراست؟ مبنای این نگاه چیست؟ در مستند ارایول شما می بینید که به عنوان مثال همین موضوع دجال بر اساس برداشتی از اهل سنت و روایتی از پیامبر اکرم از عهد سنت تطبیق پیدا می کند بر دهه هایی از این زمان بر هیتلر و ... این تطبیق را ما چه حقی داریم بر آن بایستیم و بعد این نگاه به نظر حقیر- غربی و امریکایی که آمده به اصطلاح در لبنان اسلامیزه شده بعد آمده در ایران این تحلیل- این تحلیل از آن طرف است- این تحلیل آمده مبانی مطالعاتی ما را در حوزه مهدویت به چالش کشیده یکی از فرماندهان اصلی در آخرالزمان یعنی دجال را به گونه ای که آن طرف می گوید دارد معرفی می کند و ما در معرفی شیعی الان داریم به عنوان کسی که پای این علم سینه می زنیم موید می آوریم و این اتفاق اتفاق خطرناکی است ما امروز نیاز به بازنگری در مفاهیم دینی داریم نه بازگویی نیاز به باز گویی نداریم نیاز نداریم واژه های آن طرف را بیاوریم تحلیل های خودمان را رها کنیم آیات و روایات را رها بکنیم و آن تحلیل ها را بالاجبار روی این موضوعات سوار بکنیم این اتفاق خطرناکی است خود این بحث یک بحث مستقلی است من قصد ورود به آن ندارم ولی می خواستم این را به عنوان مقدمه عرض بکنم که اگر چیزی را در تحلیل اوضاع خاورمیانه می خواهم عرض بکنم از باب تحلیل و مصداق نیست بنده خودم با این نوع نگاه مخالفم بنده معتقدم این نوع نگاه مورد پذیرش عترت نیست اما عترت و آیات قرآن برای ما مبانی ای را طرح کرده که حتی در دوران غیبت ما بتوانیم با مطالعه آن مبانی با استفاده از آن روش ها شرایط را تحلیل کنیم مبانی چیز دیگری است اما مقدمه دوم صحنه پیش روی ما چیست؟ آیا حقیقتا خدای متعال برنامه ای برای پیش روی بشریت دارد؟ یا اینکه بشریت به هر سمت و سو که بخواهد جامعه را هدایت می کند یا اینکه به سمت ضلالت می برد آیا بشر مختار آزاد است یا اینکه هر کاری که انجام می دهد به هر صورت در حیطه برنامه ی خدا به نوعی می گنجد و خدای متعال جهت کلان برنامه خودش را در نهایت حفظ می کند و این زمان برنامه خدا بالا سر ما چیست؟ ماییم که داریم تکلیف تعیین می کنیم برای بشریت؟جبهه باطل است؟ یا خداست که بازیگرانی را در این عرصه آورده و همه دارند امتحان خودشان را پس می دهند؟ خدای متعال در صحنه روزگار ما چقدر نقش دارد؟ ولی خدا چقدر نقش دارد؟ آیا ولی خدا همان انسان بیابان نشین تنهایی است که گاهی ما مُصِر بر این موضوع هستیم یا ولی خدا آن امام شب قدر مقتدری است که قرآن از آن سخن می گوید تکلیفمان را با این موضوع هنوز مشخص نکردیم؛ امام هر زمان آن امامی است که تحت حاکمیت و سلطه و اجبار شرایط روزگار است؟ یا امام مقتدری است که من خلق و رزق و اجل و حیات و موت هر چه که واقع می شود در شب قدر از امور فردی تا امور جمعی تا انسانها و جوامع همه به محضرش تقدیم می شود و بدون اذن حضرت واقع نمی شود حتی آن چیز که بر خودش باید واقع شود حتی آن چیز که باید بر خودش واقع شود اذن ولی نباشد چیزی در عالم شکل نمی گیرد؟ امام ما کدام است؟ آیا امام شب قدر فقط در شب قدر امام شب قدر است یا در تحلیل های سیاسی و اجتماعی سالیانه ما هم دخیل است و نقش دارد و پیش برنده برنامه خداست اگر به شب قدر معتقدیم و به سوره قدر جوامع رها نیستند ممکن است نتوانیم تحلیل کنیم شاید نتوانیم گره های کور تاریخ را مطالعه کنیم و رمز گشایی کنیم باشد نمی توانیم اما اصل موضوع که زیر سوال نمی رود امام است که مسیر بشریت و مسیر کلان عالم را رقم می زند در این که تقدیر[تردید] نداریم حالا بنده سوالم این است نسبت امام(علیه السلام) با امروز ما و فردای پیش روی بشری چیست؟ آن صحنه ای که خداوند متعال می خواهد بشر در آن به بار بنشیند آن صحنه صحنه جنت است این افق مطلوب پیش روست اما پیش از تحقق جنت مهدوی- جنت را خیلی دور نکنید جنت بعد از قیامت را نمی گویم جنت مهدوی که دهها آیه قرآن و روایات عترت این نگاه را تایید می کند خیلی دورش نکنیم جنت مهدوی اولین ایستگاه مطلوب بشر است که بشر باید در آن وارد شود بحثی داشتیم حدود دو سه ماه پیش در نشست تخصصی موعود در تبیین جنت مهدوی اگر خواستید می توانید به آنجا مراجعه کنید- جنت مهدوی اولین ایستگاه برای رشد و ارتقا بشری است به صورت کلان بشر باید در این نقطه مستقر شود بعد به سمت قیامت و بهشت های موعود این ایستگاه اول است از فضای تعلقات و از فضای دنیا باید فاصله بگیرد کجا مستقر شود؟ جنت، جنت مهدوی؛ اما پیش از تحقق جنت مهدوی که زمانش بسیار طولانی است بحث دو سال و سه سال و پنج سال نیست و هفت سال، حداقل به این دلیل که عترت به ما توصیه کرده است جمیع مومنین بخواهند و بخوانند خدایا و تمتعه فیها طویلا اگر می خواست جنت مهدوی دو سال و سه سال و پنج سال و هفت سال باشد هر چقدر هم روایت می خواهد داشته باشد که روایاتش روایات قوی نیست؛ چرا به ما در ادعیه متعدد این توصیه را کرده اند طولانی بخواهید حاکمیت عترت را؛ می خواهند این باشد که بعد می گویند در این راستا دعا کنید پیش از تحقق جنت مهدوی خدای متعال برنامه ای دارد برای بشریت خدای متعال نمی خواهد بشریت ذبح شود و اذیت بشود خداوند متعال با ارسال رسولان با آمدن امامان بشر ثابت می کند که متبع مطلق مطیع مطلق از هادی الهی نیست لذا نیاز به یک جراحی وسیع در کل عالم ایجاد می شود برای همین صحنه لتغربلن غربله باید شکل بگیرد چرا؟ خب خدا همه را وارد بهشت مهدوی کند؛ خب آخه بهشت مهدوی شرایطی دارد بهشت مهدوی مثل حسینیان داشتن پروانه وار دور امام معصوم گشتن؛ بشر در این نقطه ایستاده؟ نه؛ هر چه ارسال رسولان شد معجزات واقع شد تبیین شد اتمام حجت شد قرآن آمد امامان آمدند بشر در این نقطه ایستاد؟ نه؛ خب پس باید جراحی شود فضای آخرالزمان فضای جراحی است هر کس باید در نقطه مطلوب خودش بایستد و غربالگری شکل می گیرد. اما بنده می خواهم یک نکته جدید برای شما عرض بکنم در تبیین فضای آخرالزمان این که عرض کردم صحنه پیش روی ما به صورت کلان دو بخش دارد: بخش جنت و بخش فتنه ؛ این در آیات متعدد قرآن لحاظ شده است از جمله آیه 214سوره بقره؛ گاهی اوقات این فضایی که فضای قبل از ورود به جنت است با عنوان فضای عذاب در قرآن طرح شده خیلی عجیب است؛ فضای عذاب؛ مثل فضای عذاب عقیم مثل فضای عذاب غاشیه انواع آیات یا مثل لئن اخرنا العذاب الی امه معدوده؛ این فضای قبل از بهشت مهدوی با عنوان عذاب طرح شده اما شما وقتی در مجموعه آیات و روایات غور می کنید می بینید قبل از بهشت مهدوی دو مقطع کلان در انتهای دوره غیبت کبری شکل می گیرد که کل این دو مقطع مقطع عذاب نیست؛ آرام آرام بشر وارد فضای عذاب می شود اول بشناسیم برنامه خدا چیست بعد ببینیم که ما کجاییم حالا تحلیل بکنیم. آیا ما وارد فضای بهشت مهدوی شده ایم؟ نه؛ آیا ما وارد فضای عذاب شده ایم؟ نه؛ آقا فساد که عالم را گرفته، باشد، مختصات آن بخش قبل از جنت مهدوی فقط فساد نیست گفته می شود امام زمان می آید در موقعیت کما ملئت ظلما و جورا آمریکا این همه ظلم ایجاد کرده، فقط شرایط شرایط ظلم نیست اولا همه جای عالم ظلم نیست در ثانی آن چیزی که آمدن امام را رقم می زند ایجاد ظلم مطلق نیست چند تا مجموعه باید با هم شکل بگیرد یکی از آنها ظلم گسترده است در فضای ظلم گسترده تحقق عذاب از بالای سر است به حسب آیه 65 سوره انعام عذابا من فوقکم او من تحت ارجلکم ما وارد این مقطع نشدیم لذا اگر این فضا را بشناسیم که فضای عذاب است بعد متوجه می شویم جای دجال و شعیب در این فضاست؛ اصلا مقطع مقطع شعیب و دجال نیست سر چه داریم صحبت و بحث می کنیم؟ مقطع عذاب با ویژگیهایی که دارد بر بشریت ایجاد نشده است. شما بخش پایانی دوره غیبت کبری را در برنامه خدا دو قسمت می بینید ابتدا فساد گسترده بشری تا یک زمانی و سپس علاوه بر فساد گسترده بشری تحولات در طبیعت از یک جایی تحولات در طبیعت شکل می گیرد آن مقطع همراه با عذاب است تحولات در طبیعت کجا الان شکل گرفته؟ تحولات در طبیعت می دانید به چه معنا؟ به معنای خسف های گسترده در عالم؛ الان وجود دارد؟ همان چیزی که به نوعی(مثلا فیلم 2012) خسف های گسترده متعدد زمین دهان باز بکند کثره الزلازل البته زلزله های این چند دهه به نسبت صده های گذشته ولی هنوز کثره الزلازل شکل نگرفته عذاب خسف عذاب مسخ شما یک مورد عذاب مسخ را دیده اید؟ که فردی وارد خانه شود شب هنگام صبح از رختخواب که بلند می شود به شکل بوزینه باشدبر اساس سنت واقعه در اصحاب سبت؛ یک مورد شنیدید در عالم؟ این مقطع مقطع عذاب هاست این مقطع با ویژگیهای خودش که شکل بگیرد فرماندهان جبهه باطل خودش را دارد فرماندهان جبهه حق خودش را دارد ما اصلا وارد این مقطع نشدیم البته ما وارد مقطع فساد گسترده بشر شدیم وارد این مقطع شدیم حداقل به گمان ما از دوران کِنِدی در غرب و از دوران رضا خان در ایران بشریت با یک فساد گسترده مواجه می شود به عنوان احتمال طرح می کنیم نمی گوییم قطعی ولی شما می بینید به نسبت تاریخ گذشته مثلا این هزار و اندی ساله شیوع فساد بسیار زیاد است با آمدن تکنولوژی فساد بسیار گسترش پیدا می کند شما می توانید تفکیک کنید گذشته را از این هفتاد هشتاد سال به عنوان یک گزینه انسان می گوید که احتمالا آن فساد گسترده ای که در آخرالزمان گفته شده بدون تحقق تحولات در طبیعت شکل گرفته ما درون آن هستیم ما درون آن مقطعیم بر اساس این نوع تحلیلی که خدمتتان ارائه کردم ما 2000 نشانه عمومی را به تعبیر جناب آقای مهدی پور حدود 800 نشانه عمومی را به تعبیر حضرت آیت الله ناصری پشت سر گذراندیم و نشانه های عمومی آخرالزمان که همه حاکی از نوع فساد بشری است واقع شده چیزی از نشانه های عمومی باقی نمانده چیزی از بخش اول آخرالزمان باقی نمانده کفه آن لبریز شده در انتهای بخش اول آخرالزمان خداوند یک نقطه نورانی ایجاد می کند: انقلاب اسلامی ایران برای تحول برای حرکت یک کشتی کوچک ایجاد می کند یک سفینه برای شکافتن دریای متلاطم و ورود به بخش دوم آخرالزمان؛ کدام بخش؟ بخشی که فساد گسترده بشری وجود دارد و طبیعت پاسخ به فعل انسان می دهد فبما کسبت من انفسکم- ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس طبیعت پاسخ می دهد هم فساد گسترده تر هم تحولات گسترده تر؛ ای پیامبر «قل هو القادر علی ان یبعث علیکم عذابا من فوقکم» خدا قادر عذاب از بالای شما واقع کند «او من تحت ارجلکم او یلبسکم شیعا» و ادامه آیه- به همراه فساد گسترده عذابهایی از بالای سر و از زیر پا دیگر آینده ماها نیست آینده خدایی است. خدا این را واقع می کند اگر باور نداریم لااقل برویم تفسیر المیزان را بخوانیم خدا این را واقع می کند حداقل 7 نوع روایت ذیل این آیه وجود دارد خب ما تا اینجا این را خواستیم بگوییم: نه در مقطع بهشت مهدوی هستیم نه در بخش دوم آخرالزمان که فساد گسترده به علاوه عذاب ها دارد لذا تطبیق ها را کنار بگذاریم این تطبیق ها همه غلط است با هر نیت خیرخواهانه ای واقع شده باشد همه غلط است بدون شناخت فضای کلان است از هر که شکل بگیرد غلط است اگر مبتنی بر این تحلیل ها جلو برویم ما آسیب می بینیم ما یک مجموعه ای بودیم یکی از دوستان آمد البته ایشان را نمی شناختم؛ ایشان گفت که من یک کتابی را دارم کار می کنم کمکم کنید در همین تطبیق ها، رئیس جمهور محبوبمان را در آن کتاب به عنوان آخرین شعیب مطرح کرده بود من به ایشان گفتم شما خدمت به جامعه نمی کنی خدمت به آقای احمدی نژاد هم نمی کنی چون طرف را از حرکت به سمت افق مطلوب باز می داری یک نقطه ایست به او می دهی می گویی شما در نقطه مطلوبی؛ چرا این کار را می کنیم؟ شعیب یک افق است برای شیعه ماها خیلی راه داریم به تعبیر حضرت آیت الله جوادی آملی فرماندهان امام عصر حداقلشان امام راحل است شما فراتر حساب کن برو بالا کم فروشی نکن چه داری تحلیل می کنی؟ بگذریم. ما در شرایط بخش دوم آخرالزمان نیستیم لذا نمی توانیم این نوع تحلیلها و مصداق یابی ها را بدهیم خب آقا پس تعطیل بکنیم دیگر!! از مصداق یابی که تحذیر داده شدیم کسی هم که مصداق یابی کرده خطا کرده خب ما هم که بهتر از او نمی توانیم کاری بکنیم اینجا یک نقطه روشن و نورانی وجود دارد یک روشی که خدای متعال پیش پای من و شما می گذارد و این اصل بحث ماست: بسم الله الرحمن الرحیم ان فی خلق السماوات والارض واختلاف اللیل و النهار لایات لاولی ...الناس نه، لاولی الالباب ای بشر یکی از راههای هدایتی که تورا به آن دعوت می کنم آیات در پهنه آسمان ها و زمین است نشانه هایی که در پهنه آسمانها و زمین می گذارم تا تو به واسطه آنها راهنمایی بشوی و دلالت به مطلوب کنی در روایات متعدد دارد که پیامبر اکرم چند بار در شب ها بیدار می شدند به آسمان نگاه می کردند و این آیه را می خواندند آیه عجیبی است ان فی خلق السماوات والارض واختلاف اللیل و النهار لایات لاولی الالباب بشر میتوانی در آسمانها نگاه کنی و در زمین به آیات خدا نگاه کنی نه در آیات صرفا گذشته خدا آیات خداوند که در حال تحقق است واختلاف اللیل و النهار نه اینکه شب می رود روز می آید روز می رود شب می آید این آیه است در حوادث شبانه روز در آن چیز که با این شب روز می آید و می رود و فعل بشر نیست فعل خداست عظیم است بزرگ است اینها آیات خداست دیگر آیه خدا یعنی فعلی که مال من و شما نیست بزرگ است عظیم است شما می گویید محقق کننده اش خداست خدا می گوید در این صحنه بشریت واقع می شود تامل کن اگر تامل نکردی خب اولوالالباب نیستی اگر تامل کردی فهم کردی که برنامه خدا چیست و چگونه باید خودت را با آن هماهنگ کنی در مسیر اولوالالباب داری قدم برمی داری ما چه کار می کنیم ما اصلا کاری نداریم انقلاب اسلامی ایران واقع شد آقا ما انقلاب کردیم امام نمی گفت ما انقلاب کردیم امام می فرمود معجزه خدا؛ خرمشهر را آزاد شد ما آزاد کردیم امام نمی فرمود ما آزاد کردیم فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد طبس واقع شد آن دانه های شن مامور خدا بودند خیلی امام سخنانش عظیم بود ماجراهای عظیم که فعل بشر نمی توانست محقق بکند همه را به خدا نسبت داد بشر اینجا نقشش چه بود؟ ابزار فعل خدا ماها یک ذره می ترسیم می گوییم از منیت ما کم می شود! اگر بگیم ما نفر اول نبودیم نه آقا منیت چیست؟ خوشا بحال کسی که دست خدا شود خوش به حال آن کسی که خدا بگوید و ما رمیت اذ رمیت و ماقتلوهم ولکن الله قتلوهم ابزار خدا شدن عزت است ما چقدر در تحلیل انقلاب اسلامی نقش خدا و برنامه خدا و فعل امام را دخیل می دانیم؟ یک چیزی می گوییم ولی در تحلیلها آن را ورود نمی دهیم همین اتفاق را شما در حوادث اخیر می بینید طوفان کاترینا به پا می شود؛ به ماربطی ندارد!!! یک طوفان آن طرف عالم به پا شده!! واقعا ربطی ندارد خداوند فرموده در حوادث و ماجراهای عظیمی که در شب و روز واقع می شود تامل کن و من را نتیجه بگیر من این حوادث و ماجراها را قرار دادم تا تو فهم کنی که چه می خواهد بشود خودت را با آن هماهنگ کنی سمت و سوی جامعه ات را با آن هماهنگ کنی حوادثی که دست تو نیست بزرگ است آیه من است اگر اولوالالبابی مبتنی بر این حرکت کن؛ طوفان کاترینا ربطی نداشت نه؟ دقیقا در زمانی بود که برنامه برای حمله به ایران چیده شده بود می گوییم این اتفاق است باشد؛ ماجرای جنگ 33 روزه یا جنگ 34 روزه چون 33 روز و 17 ساعت بود ماجرای جنگ 33روزه ارتباطی با برنامه خدا داشت یا نه؟ می گوییم آقا این یک اتفاق بود فرماندهان جنگش نمی گویند اتفاق بود آنها می گویند خدا صحنه را تغییر داد زهرای اطهر س معجزه واقع کرد زینب کبری کمکمان کرد ما دعا کردیم به توصیه حضرت آیت الله بهجت جوشن کبیر خواندیم اما صحنه به گونه ای بود که خدا باید ورود می کرد و خدا تغییر داد شما با متخصصین علوم غریبه بنشینید صحبت کنید نه هر کسی که مدعای علوم غریبه دارد متخصص علوم غریبه یهودیها سالهاست سالهای متمادی است بدون اینکه به نتیجه برسند که آیا فعلشان فعل موفقی است یا نه در آن فعل ورود نمی کنند قطع و یقین می کنند که آیا این برنامه را به نتیجه می رسند با علوم به اصطلاح ماورایی که دارند از طریق کاهنانشان بعد ورود می کنند یک ذره خلأ باشد تا برطرف نشود ورود نمی کنند جنگ 33روزه معادلات رژیم صهیونیستی را به هم زد آنها می دانستند شکست می خورند و جنگیدند؟ امکان ندارد آنها نمی دانستند که سرنوشت جنگ چیست و وارد جنگ شدند؟ امکان ندارد. یقین داشتند پیروز ایرانند بازوی اول ایران را می زنند یقین داشتند کی معادلاتشان را به هم زد؟  حرف بنده را باور نمی کنید بروید سراغ متخصصین علوم غریبه بروید یک مدت پیش بچه های لبنان از متخصصین آنها سوال کنید یقین داشتند پیروز جنگ 33 روزه هستند و جنگ را شروع کردند کی تغییر داد؟ ما؟ بچه های حزب الله؟ کی تغییر داد ؟ امام بیابان نشین که هیچ دخلی در امور جوامع ندارد؟ جنگ غزه را یقین داشتند پیروز میدان اند شما بروید سابقه یهود را دربیاورید این علوم را ببینید و فعلشان و شیطنتشان را یقین داشتند پیروز میدان اند کی برنامه اشان را به هم زد کی ماجرا را در 22 روز به افتضاح بزرگ جهانی تبدیل کرد البته می توانیم تحلیل سیاسی و اجتماعی کنیم؛ اما خدا می گوید آنجایی که فعل شما نیست و فعل عظیم است و از حیطه قدرت شما خارج است و به نفع جبهه حق است من رقم زدم چرا نمی خواهی بپذیری؟ آیا اتفاق بود که بعد از 32 سال 22 بهمن در یک کشور دیگر اتفاق افتاد این هم اتفاق بود دقیقا در روز 22 بهمن؟ ناس می گویند اتفاق بود اولوالالباب می گویند اتفاق نبود؛ دقیقا شبش گفته بود نمی روم. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اینکه ما سوق داده بشویم به سمت تحلیل هایی از این جنس که فقر مردم مشکلات اقتصادی مردم این چیزی است که آن طرف می خواهد ما تحلیل کنیم، اینها نیست بیداری اسلامی کی بیداری دارد ایجاد می کند؟ ماییم؟ سیاست های ماست ما که در خودمان به مشکل خوردیم چه کسی است که عالم را دارد راهبری می کند؟ عزیزان در طول تاریخ بشر اتفاقی به این عظمت در منطقه خاورمیانه دارد شکل می گیرد در نوع بیداری شکل نگرفته به این صورت، گسترده در این زمان کوتاه انسان عاقل باید باشد دست کیست؟ کی دارد واقع می کند؟ کدام بشر می تواند اینگونه برنامه ریزی کند؟ بله ممکن است جبهه غرب وقتی این فضا ایجاد شده بخواهد یک فضای دیگری ایجاد کند و بگوید مثلا مهاجرنشینانی که آمدند سمت اروپا و تهدید امنیت ملی اروپا شدند که مثلا در فلان سال جمعیت غالب اروپا اسلام بشود این ها را برگردانیم سر جای خودشان یک سری برنامه دشمن می ریزد ولی این برنامه ریزی منفعلانه است دست چه کسی می تواند آرایش منطقه را تغییر بدهد؟ یک اتفاق جالب دیگر؛ جبهه باطل می خواست بازوی ایران را بزند لبنان؛ خدا زدش دستش را قطع کرد می خواست این بازوی ایران را بزند خدا دستش را قطع کرد طوفان کاترینا برایش فهم نشده بود که از کجا خورده؟ آمد جلو رسیدیم به ماجرای رفیق حریری؛ آنقدر مطمئن بودند در رای دادگاه که پیشاپیش داشتند اعلام می کردند تا چه بکنند؟ حزب الله را خلع سلاح بکنند آیا معتقدیم حقیقتا حزب الله، حزب الله است؟ آیا معتقدیم انقلاب اسلامی ایران به واسطه امام عالم رقم خورده اگر رقم خورده او حراست می کند این بار ولی الهی یک دانه سیلی نزد که ماجرای لبنان شکل بگیرد یک دانه سیلی نورانی دیگر نزد که ماجرای غزه شکل بگیرد یا آن اتفاق در گوشه عالم شکل بگیرد این بار ولی الهی آرایش منطقه را دارد تغییر می دهد دقت کنید آرایش منطقه دارد تغییر می کند به تعبیر رهبر معظم انقلاب خاورمیانه جدید با محوریت اسلام شکل خواهد گرفت؛ کی دارد عوض می کند؟ بیداری اسلامی یعنی چه؟ قلوب دست کس دیگر است او دارد غبار را پاک می کند شما با این کسانی که در کشورهای منطقه هستند اگر ارتباطی داشته باشید- ما داریم با بعضی از دوستانمان جزو مجاهدین و عالمان آنجا هستند- می گویند اصلا صحنه خیابان های ما صحنه های عاشورایی است ما با این مردم زندگی کردیم نمی فهمیم چرا اینگونه دارند رفتار می کنند, دقیقا از جنس همان رفتاری که در 22بهمن شکل گرفت؛ حکومت می گفت حکومت نظامی امام فرمود بریزید در خیابان عقل مردم می گفت نروید اما دست و پا مگر به فرمان عقل بود به فرمان تدبیر ظاهری بود؟ دل کشیده شده بود کی این دل را تغییر داده بود همان کسی که به امام فرموده بود بریزید در خیابان؛ قلوب دست اوست ابراهیم می فرماید که خدایا در قرآن است- خدایا قلوب مردم را به سمت عترت متمایل کن تهوی الیهم قلوب را به سمت آنها بکش افسار قلوب دست کیست؟ خدا و ولی خدا؛ خداوند متعال می خواهد ما را- احتمال می گویم برداشت است ما مثل دوستمانمان در این تطبیق ها مُصِر نیستیم- اگر بخش اول آخرالزمان کفه اش پر شده و ما در آستانه ورود به بخش دوم آخرالزمان هستیم -بخش دوم آخرالزمان امام زمان در آن نیست- ظهور بعد از بخش دوم آخرالزمان است- اگر وارد بخش دوم آخرالزمان داریم می شویم شاهدیم که خدای متعال دارد در منطقه ما یک بیداری ایجاد می کند و کار ما نیست امت اسلامی دارد به یک پیکره تبدیل می شود انسان عاقل به این نتیجه می رسد ما می خواهیم وارد حوادث بزرگ بشویم خدا دارد متحدمان می کند دست و پاهایی به فرمان مغز تا حالا لبنان دست ما بود لبنان بخشی از بازوی انقلاب نورانی خدا بود فلسطین هم آمد حالا خدا دارد اجزای این پیکره را ایجاد می کند تا به فرمان مغز باشند؛ مغز کیست؟ ماها قطعا نیستیم ایران هست انقلاب ایران هست بنده نیستم اگر قرار باشد کسی مغز باشد آقاست؛ خیلی جالب است شما در لبنان حرکت می کنید می گویند رهبر معظم انقلاب مال شماها نیست امام مال شماها نیست مال ماست می گویند شما آلوده شدید آقا رهبر ماست امام مال ماست مال شماها نیست؛ این اتفاق بدی است اگر در منطقه شکل بگیرد ما اسیر غربالگری باشیم بازوهای این پیکره و امت اسلامی به فرمان مغزی باشند که ما در این کشور ذیل پرچم او هستیم نکند عقب بیفتیم. علی ای حال تحلیل بنده بر اساس آیات و روایات این است ما وارد جنت نشدیم وارد بخش دوم آخرالزمان نشدیم ولی وارد بخشی شدیم که فساد گسترده بشری شکل گرفته و به تعبیر محققین مهدویت حدود دو هزار نشانه مهدوی واقع شده و در آستانه تحولات بزرگیم در آستانه تحولات بزرگ خدا دارد در منطقه ما یک پیکره واحد ایجاد می کند ممکن است این پیکره در طی 10 سال یا 15 سال یا 20 سال 2سال نمی دانیم در طی چه مدتی؟ ولی دارد ایجاد می شود.

نقش ما در این پیکره چیست؟ نقش دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در این پیکره چیست؟ آیا دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در نقطه کمک کننده به مغز ایستاده است؟ گروه مهدویت نقشش چیست؟ تولید علوم انسانی جایش کجاست؟ بیداری دارد واقع می شود بعد می گوید آقا ما مدیریتمان تا حالا غربی بود شما که 30 ساله دارید می گویید مدیریت اسلامی کتبتان را به ما بدهید ببینم شما که دارید می گویید آینده نگری الهی داریم متونتان را به ما بدهید ببینم روانشناسی و هنر اسلامی؛ شما که قرار است دانشگاه جامع باشید در تولید علوم اسلامی؛ خدا دارد در منطقه نیاز ایجاد می کند دهانهای باز و گشنه همه حس می کنند تا حالا در کویر بودند دارند بیدار می شوند متوجه می شوند بجنبیم؛ و این نکته را به عنوان نکته آخر خدمت شما عرض بکنم زمانی که بشریت می خواهد وارد مقطع عذاب ها بشود خدای متعال قبلش فضایی ایجاد کرده که یک عده آدم درشت از این فضا بیرون بیاید و کنترل کننده عذاب باشند آقا به چه دلیل این حرف را می زنی؟ به دلیل آیه قرآن: عذاب ها از زمان پیامبر اکرم متوقف شد خدا فرمود ای پیامبر تا زمانی که شما در این امتی ما عذاب را به تاخیر می اندازیم و تا زمانی که عترت وجود دارند تا کی؟ خدای متعال پاسخ می دهد تا کی؟ و لئن اخرناالعذاب الی امه معدوده ما عذاب را به تاخیر می اندازیم بر بشر تا زمان آمدن امت معدوده؛ چه کسانی؟ یک عده آدم زمانی که بخواهد مقطع عذاب ها واقع بشود بدون کنترل کنندگان حوادث شکل نمی گیرد؛ خدا که نمی خواهد بشریت را ضایع کند باید نوحی باشد کشتی نوحی باشد دعوت به سوار شدن به کشتی باشد بعد بگوید بسم الله طوفان بیا طوفان عذاب های آخرالزمان نخواهد آمد مگر زمانیکه امت معدوده بیایند و بتوانند دستگیر بشر باشند- یک نفر دو نفر نه، امت معدوده با ویژگیهایی که قرآن توصیف می کند و روایات ذیل آیه- و نهایت سخن اینکه پیکره اسلامی دارد شکل می گیرد تا به فرمان مغز باشد و ما در آستانه رو آمدن انسانهایی باید باشیم خدا دارد فضا ایجاد می کند ممکن است یکی از مصر یکی از یمن یکی از جایی دیگر؛ بشریت باید به محصول بنشیند سریعتر چرا؟ عذاب می خواهد شروع شود؛ ما در آستانه این مقطعیم؛ حالا نقش خودمان و جایگاه خودمان و دانشگاه خودمان و گروه خودمان را پیدا بکنیم در این بیداری اسلامی در این پیکره؛ نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ اگر این تحلیل را داشته باشیم آن وقت می بینیم ما چه قدر دعواهای جناحیمان بی خاصیت است؛ خدا دارد چه کار می کند ما کجاییم؟ ما داریم اَلَک دو لَک بازی می کنیم خدا آرایش منطقه را تغییر داده؛ کجای تاریخ شما می بینید در طی 5 یا 6 سال خدای متعال متعدد دارد ورود می کند در جوامع به صورت گسترده و دارد می گوید من دارم فرمانروایی خودم را دارم بیشتر تثبیت می کنم ولی الهی دارد سیلی می زند کجای تاریخ شما دیدید؟ از سال 85،86، چند بار سیلی های نورانی ولی الهی را ما شاهد بودیم و این بار آخر تغییر آرایش منطقه چرا؟ چون خواستند بازوی خدا را بزنند و محو کنند خدا آرایش را تغییر داد می دانید یعنی چه؟ خدا با زبان عمل و صحنه دارد صحبت می کند بشر دارم جبهه حق را متشکل می کنم بیدار میکنم و متشکل؛ جبهه باطل حدود خودت را بدان گذشت آن زمانی که تعرض می کردی دارم مدیریت ولیم را روز به روز عیان تر می کنم بسم الله می خواهی در جبهه ولی من باشی تلاش کن، تلاش کن که تو هم بازو باشی تلاش کن که تو هم بازو باشی مغز باشی قلب باشی یک چیزی باشی امید که ما هم به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم سربازانی بصیر باشیم حقیقتا مغز باشیم برای پیکره امت اسلام در منطقه خاورمیانه و به شکل یک پیکره الهی و استوار وارد حوادث آخرالزمان بشویم امید که همه ما جزو امت معدوده باشیم نه جزو کسانی که در صحنه آخرالزمان وارد بشوند فقط کتک بخورند.   

 


نظرات شما عزیزان:

سالار
ساعت2:40---29 تير 1394
سلام.بسیار عالی بود .خب برای اینکه بنده بتوانم از آسیب های آخر زمانی در امان بمانم باید چه کار خواهشمندم بنده رو راهنمایی بفرمائید .تشکر.
پاسخ:سلام دوست عزیز امام جواد (علیه السلام) می فرماید: «خوشا به حال غریبی که با دین خود در عصر غیبت فرار کند.» فرار از فتنه برای حفظ دین امری ضروری و لازم است، اسلام بر مسئله ی هجرت برای حفظ عقیده تاکید ورزیده است خداوند متعال در قرآن می فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلآئِکَةُ ظَالِمِی أَنْفُسِهِمْ قَالُواْ فِیمَ کُنتُمْ قَالُواْ کُنَّا مُسْتَضْعَفِینَ فِی الأَرْضِ قَالْوَاْ أَلَمْ تَکُنْ أَرْضُ اللّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُواْ فِیهَا فَأُوْلَـئِکَ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَسَاءتْ مَصِیراً» [1] کسانی که بر خویشتن ستمکار بوده اند، [وقتی] فرشتگان جانشان را می گیرند، می گویند: در چه [حال] بودید؟ پاسخ می دهند: ما در زمین از مستضعفان بودیم. می گویند: مگر زمین خدا وسیع نبود تا در آن مهاجرت کنید؟ پس آنان جایگاهشان دوزخ است و بد سرانجامی است. اساساً قرآن هجرت را مایه پیدایش آزادی و آسایش می داند، همان طور که در آیات دیگر نیز بیان شده است. [2] و با صراحت دستور می دهد که اگر در محیطی به خاطر عواملی نتوانستید آنچه وظیفه دارید، انجام بدهید، به محیط دیگر هجرت کنید. [3] اهل بیت علیهم السلام نیز در روایاتی نسبت به حوادث و فتنه های آخرالزمان این مسئله را سفارش کرده اند[4] و خواسته اند که شما دین خود را حفظ کنید، اگر در منطقه ای ساکن هستید که اسیر فتنه ها شده اید یا از آنها رنگ پذیرفته اید و به جای آنکه امر به معروف و نهی از منکر کنید، در برابر شبهات و شهوت ها وظیفه خود را عمل نمی کنید و آلوده به معصیت ها شده اید، شایسته و لازم است، برای حفظ دین خود و خانواده به منطقه ای بروید که از فتنه ها خبری نیست یا شدت آن کم تر است. ...................................... [1] سوره نساء آیه 97 [2] سوره نحل – آیه 41 «والذین هاجروا فی الله من بعد ما ظلموا لنبؤئنهم فی الدنیا حسنه ولاجر الاخره اکبر لوکانوا یعلمون» [3] در تفسیر نمونه، ج 4، ص 90 مطالب سودمندی در این رابطه ذکر شده است [4] برای اطلاع از این روایات، ر.ک روزگار رهایی، ج 2، ص 905-906-922-1002و 1004 ............................................................... با توجه به گرفتاری ها و فتنه های عصر غیبت، امام جواد (علیه السلام) می فرماید: «در عصر غیبت وقایع و حوادث رخ می دهد که انسان ها را پیر می کند، حتی انسان هایی که مانند کوه ثابت و پابرجا هستند از جایشان حرکت می کنند» در روایات فتنه های بی سابقه [1] فراگیر [2] کمرشکن [3] کور [4] و پیاپی [5] ذکر شده است که با بروز و ظهور آنها، افراد متدین و مذهبی غصه خورده و پیر می شوند و چه بسا پای برخی از آنها نیز می لغزد و خود را اسیر و بدبخت می سازند. امام جواد (علیه السلام) در فراز قبلی یکی از راه های نجات از این فتنه ها را بیان فرمودند. لازم به ذکر است هرگاه روایات آخرالزمان مرور می شود، برخی دچار یأس و ناامیدی می شوند و گمان می کنند هیچ راه و هیچ چاره ای برای مصون و محفوظ ماندن از شرّ این آسیب ها نیست، و حال آنکه در میان روایات به روزنه های امیدی مانند وجود مؤمنان در آخرالزمان، حضور دانشمندان و مکان های ذی صلاحی نیز اشاره شده است [6] مثلاً زید زراء به امام صادق (علیه السلام) عرض می کند: می ترسم ما از مؤمنان نباشیم. امام فرمود: چرا چنین فکر می کنید؟ می گوید: زیرا می بینم در میان ما کسی نیست که برادرش را بر درهم و دینار مقدم دارد، ولی این را می بینم که درهم و دینار را بر برادر دینی – که ولایت امیر مؤمنان علیه السلام ما را دور یکدیگر گرد آورده – ترجیح می دهیم. امام صادق (علیه السلام) فرمود: «این چنین نیست که می گویید، شما اهل ایمان هستید، اما ایمان شما کامل نمی شود مگر هنگامی که قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) قیام کند، در آن هنگام خداوند عقل شما را کامل می کند و شما مؤمنان کامل می شوید. سوگند به آن خدایی که جانم در دست قدرت اوست، در سراسر جهان، انسان هایی هستند که همه دنیا در نظرشان با بال پشه ای برابری نمی کند.» [7]


سعید
ساعت15:34---30 تير 1392
ان شاالله خدا جزای خیر بهتون بده

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: